شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

mp3 player شوکر

حسان

+ رايانه، شبكه، اينترنت؛ و چيزى به اسم امنيت!! | آشنايى با ناامنى محيط مجازى و معرفى روش‌ها و نرم‌افزارهايى براى كسب امنيت نسبى + مطالب ديگر مرتبط با موضوع | اگر مايل به نشر اين زكات علم هستيد، آدرس http://hesan.ir/Pages/net را در پيوندهاى روزانه‌تان ثبت كنيد تا فراموش‌تان نشود. :)
حسان
90/7/28
حسان
[786] بعدالسلام، با توجه سؤالاتى كه هر از گاهى از بنده مى‌شود و تجربه اندكى كه در طى ساليانى با اين مقوله دارم، به نظرم رسيد مطالبى را كه جسته گريخته در پاسخهاى عمومى و خصوصى خدمت برخى بزگواران داده‌ام، اين‌جا مطرح كنم و به‌مرور هم با كمک بقيه عزيزان همراه كامل‌ترش كنيم. مطالب قبلى حذف شده اين‌جاست: http://hesan.ir/Pages/net
حسان
مطالب قبلى: انتخاب مرورگر مناسب | معرفى افزونه‌هاى مفيد مرورگر فايرفاكس: Image‌Block ، Reload‌Every ، Https‌Everywhere
ئه؟ نظرات حذف ميشه؟
رزگل
كاش اين مطالب اتاق جدا داشت وتو هر فيد جداگانه بررسي ميشد.
حسان
نظرات ديده مى‌شود ولى چون مطالب از اين‌جا ـ به‌خاطر پرهيز از شلوغ شدن ـ حذف و به آدرس بالا در وبلاگ منتقل مى‌شود، چاره‌اى جز حذف نظر بزرگواران نيست. البته نكات مطرح شده در نظرها اگر نيازمند توضيحى باشد، آورده خواهد شد. ... خير خانم رزگل، بنده اميدى به وضعيت موجود اتاق‌ها ندارم و الا اين‌گونه بحث‌ها را در پيام‌هاى عمومى مطرح نمى‌كردم :)
جناب حسان شما ميدونيد برا اينكه لينكايي كه تو مسنجر هس(مثلا كنار آي دي يكي يه لينك هست) رو بخايم با فايرفاكس باز كنيم چيكار كنيم؟ كليك كه ميكنم روشون با آي اي باز ميشه!
حسان
بايد مرورگر فايرفاكس را مرورگر اصلى (Default) كنيد. با رفتن به Tools / Options / Advanced / General قسمت پايين نوشته System Defaults تيک اول را برداريد و Check Now را بزنيد. البته مسنجر الفور اين‌چيزها حاليش نمى‌شود و هميشه دوست‌دار IE ‌هست!!
ممنون درست شد... از الفور خوشم نمياد استفاده نميكنم ازش خوشبختانه
حسان
الحمد لله
حسان
افزونه ديگرى كه معرفى خواهم كرد، بنرهاى (تصويرى و فلش) تبليغاتى سايت‌ها را غير فعال خواهد كرد كه هم از جنبه امنيتى در جاهايى اهميت داره و هم بر سرعت شما خواهد افزود. البته براى اين‌كه آقاى فخرى ناراحت نشه، تبليغات پارسى‌بلاگ را در ليست مجاز قرار دهيد تا نمايش داده شود. :دى اين افزونه اسمش Adblock Plus است
كجا هست اين افزونه ها؟
حسان
قبلى‌ها كه منتقل شد به همان آدرس بالا. اين يكى را هم از اين‌جا مى‌توانيد اضافه كنيد: http://adblockplus.org/en
آها...پس سواي خود فايرفاكسه بايد لود كنيم؟
حسان
صفحه اصلى افزونه‌هاى فايرفاكس اين‌جاست: http://addons.mozilla.org ولى كافى است روى مرورگر كليدهاى Ctrl+Shift+A را بزنيد و همان‌جا دنبال افزونه مورد نظرتان جستجو كنيد.
حسان
همانطور كه در سايت موزيلا آدرس دادم، در خود فايرفاكس هم همه اين‌ها هست، ولى گاهى اين افزونه‌ها را سايت‌هاى تخصصى متناسب با مرورگرهاى مختلف مى‌سازند كه با هر مرورگرى وصل شويد، افزونه اختصاصى آن مرورگر قابل دانلود و نصب است. مثلا همان افزونه اين‌جا هم هست: http://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/adblock-plus كه توسط 13,839,970 استفاده شده
حسان
:: نكته مهم و باز هم مهم: افزونه‌ها را بر اساس نياز و با دقت انتخاب كنيد و از نصب افزونه‌هاى متعدد و غير ضرورى خوددارى كنيد. بنده اين‌جا فقط چند افزونه كاربردى ـ و بيشتر مرتبط با بحث امنيتى ـ را معرفى كرده و مى‌كنم. افزونه‌هاى مفيد زياد است ولى انتخابش با خودتان! :)
حسان
سلام عليكم جناب سيد بزرگوار، مطالب قبلى اين‌جا و همان آدرس بالا را بخوانيد و دنبال كنيد؛ خالى از فايده نيست. :)
حسان
ان‌شاءالله دو سه افزونه و مطلب ديگر از مرورگر را خواهم گفت و سراغ رمزها خواهيم رفت. رمز ويندوز، ايميل و كاربرى‌هاى مختلف و متعددتان در سايت‌ها و و بلاگ‌ها .... راستى، رمزتون چند رقمى است؟ همه رمزهاى‌تان (ايميل، وبلاگ و...) يكى است؟ رمزها را كجا نگهدارى مى‌كنيد؟ گوشه مونيتور، زير صفحه كليد، توى فايل تكست توى سيستم يا ... ؟ مودم وايرلس ADSLتان كه رمز بهترى از123 داره نه؟ :دى :: با ما همراه باشيد :)
رمز چي؟؟
جناب حسان..يه سوال: وقتي ميخام چيزي لود كنم خودش به صورت پيش فرض ميبره تو داكيومنت فولدر ميسازه به اسم دانلود و فايل رو ميريزه توش... نميشه هر جا كه خودمون ميخايم ذخيره كنه؟ مث آي اي؟
حسان
چرا نشه؟ هم مى‌شود محل دانلود را تغيير داد و هم حتى محل My Documents را. :) ... براى تغيير محل دانلود به Tools/Options/General برويد و در قسمت Save files to هر آدرسى را كه مى‌خواهيد بگذاريد.
خب نه من هميشه كه نميخام يه جا ذخيره شه...جاهاش فرق ميكنه... نميشه؟
آهان شد! يه گزينه داشت بپرسه هر وقت ميخاد سيو كنه.... ممنونم حاج آقا :)
حسان
بحث رمزها را بعدا عرض خواهم كرد، سؤالات بالا را پرسيدم كه فعلا رويش فكر كنيد ... البته جواب هم بدهيد خوبه.
ممكنه رقم نداشته باشه اصلا توش! نه لزوما رمزام يكي نيست... يه جايي نگه ميدارم اما نه اينا كه شما گفتيد:دي وايرلس نيست مودمم:دي
حسان
پس خدا را شكر :) بله رقم كه گفتم، منظورم طول رمز بود نه نوع آن يعنى مثلا رمزتان 5 كاراكترى هست يا بيشتر يا كمتر؟ لازم نيست حتماً عدد داشته باشه ولى لازم است كه يک نوع نباشه
آهان... اصولا 6 تا 9 كاراكتر داره...
حسان
شما يک آنتي‌ويروس قوي نصب مي‌کنيد و هرچند ساعت يکبار آن را به روز مي‌کنيد، سيستم عامل مرتب آپديت مي‌شود، انواع و اقسام آنتي‌اسپاي داريد يک فايروال قوي نصب کرده‌ايد و خلاصه هرنوع چفت و بندي را براي کامپيوترتان رديف مي‌کنيد. اما بعد از اين همه کار، هنگام گشت و گذار در وب مثل آب خوردن هک مي‌شويد! علت اين است که وقتي از يک صفحه وب بازديد مي‌کنيد. ...
حسان
بعضي کدها مثلا کدهاي جاوا اسکريپت، فلش، جاوا و ... روي کاميپوتر شما اجرا مي‌شوند... اين کدها قادرند که به‌صورت بالقوه به کامپيوتر شما آسيب برسانند و يک هکر از طريق آن‌ها مي‌تواند به کامپيوتر شما نفوذ کرده يا از با يک حمله خاص حساب‌هاي اينترنتي شما را مانند ايميل و… سرقت کند.
حسان
راه حل چيست؟ بايد روشي وجود داشته باشد که از اجرا شدن کدهاي مخرب روي مرورگر شما جلوگيري کند. فايرفاکس براي اين منظور، افزونه‌اى دارد به نام NoScript که با نصب آن مي‌توانيد امنيت وب‌گردي خودتان را چند برابر کنيد. و با بستن فلش‌ها و اسكريپت‌ها بر سرعت وب‌تان هم بيفزاييد. و فقط در صورت اطمينان از سايتى، به‌صورت موقت يا دائمى اسكريپت‌ها را فعال نماييد.
حسان
اين افزونه را مى‌توانيد از اين‌جا نصب كنيد: http://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/noscript توضيحات مختصرى درباره كار با آن را هم اين‌جا مطالعه كنيد: http://www.negahbaan.com/article/2009/dec/295
mp3 player شوکر
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله ارديبهشت ماه
vertical_align_top